MASTERCLASS

Masterclasses er for dig med en spirende nysgerrighed på, hvordan digitalisering kan booste vækst, optimering og effektivisering i danske SMV’er.

Eksperter på området gør dig – uanset om du er leder eller medarbejder – klogere på gevinster og udfordringer for danske virksomheder, der arbejder med digitalisering. Du vil komme fra arrangementet med brugbar og konkret vide

Trends: Bliv klogere på hvad, hvordan, hvorfor, hvornår – og ikke mindst hvilke muligheder digitalisering skaber; hvordan kommer du i gang eller videre; hvor lurer udfordringerne; hvilke teknologier er relevante – og hvordan opstår merværdien og de medfølgende værdier af digitaliseringen.

Virksomhedseksempler: Hør hvad digitalisering har betydet for frontløberne i forskellige brancher; hvem er de frækkeste og de mest finurlige – og hvordan tjener de penge på at være det?

Metoder og værktøjer: Lær, hvad du skal arbejde med for at differentiere dig fra konkurrenterne, tilpasse din virksomhed til markedet, og hvordan du forfiner dine værditilbud.

KOMMENDE MASTERCLASS

DET DIGITALE VÆRTSKAB 
•  9. januar 2018, kl. 14:00 – 16:15, Erhvervsakademiet Lillebælt, Seebladsgade 1, Odense.
•  Læs mere her

FRA DIGITAL DINOSAURUS TIL DIGITAL HERO
•  22. januar 2018, kl. 15:00 – 17:30, Playground Marketing, Gjellerupvej 80B, 8230 Åbyhøj
•  Læs mere her

SERVITIZATION OG KUNDEOPLEVELSEN
• 
8. februar 2018, kl. 08:00 – 10:15, UCN act2learn, Sofiendalsvej 60, 9200 Aalborg SV
•  Læs mere her

DIGITALISERING OG SALG
• 
maj 2018, kl. 14:00 – 16:15, Seebladsgade 1, Odense

Tilmelding her
Deltagerbetaling   0 kr
No show gebyr  500 kr
 

Livestreaming af masterclass eller gense masterclass på Facebook Digitalvaekstkultur

Kontakt heidi@ldcluster.com

 


AFHOLDTE MASTERCLASS

Masterclass: Digitalisering & Markedsføring

Hvordan markedsfører du dit produkt til en generation, som ikke er på de traditionelle platforme for markedsføring, men nu færdes på YouTube og instagram – og sikkert et helt nyt medie i morgen?

Relevans, identifikation og lokale ambassadører er nødvendige greb i indsatsen for at markedsføre dit produkt i en verden af larm og nye forbrugs- og medievaner.

Vi bruger data fra de sociale medier til at få kendskab til vores kunders behov for at markedsføre vores produkter og services mod de relevante målgrupper – men hvordan skaber man næste bølge af opmærksomhed og går globalt med en lokal historie?

Local influencers er kendte enkeltpersoner med en stor rækkevidde og betydning – ofte på sociale medier, som virksomheder så benytter til at nå et publikum med virksomhedens budskab. Vi har inviteret to eksperter, som giver deres erfaringer videre i forhold til at skabe opmærksomhed ved brug af local influencers:

Livestreaming af masterclass gense på Facebook Digitalvaekstkultur


Det digitale paradigme og nye forretningsmodeller (Århus)

Digitalisering er et mindset v./Morten Aaby, founder af Exsecutivis International
Med kunden i fokus v./ CCO Mads Jensen, Søstrene Grene
Skru op for væksten med e-handel & digitalisering v./E-handelschef Bjarke Mads Sejersen, Saint-Gobain Distribution Denmark A/S som i Danmark ejer Brødrene Dahl, Optimera og Øland
Klæder dig på til at møde den moderne kunde – social selling v./Dorte Møller Madsen, Founder af Stormvind
Livestreaming af masterclass eller gense masterclass på Facebook Digitalvaekstkultur


Masterclass: Fremtidens digitale byggeri – BIM i stor skala

Vi glæder os til at se alle jer som er mere nysgerrige på at få udfoldet hvordan BIM skaber resultater. Til det har vi helt fra England inviteret Foster & Partner til at viser et par af deres projekter hvor BIM har været en afgørende faktor for effektivitet, koordinering og strømlining af et projekt. Men hvad byder fremtiden indenfor det digitale byggeri på og hvor starter rejser hvis man endnu ikke arbejder fuldt ud med BIM.

Vi er stolte over at denne masterclass byder på eksempler i verdensklasse for et at verdens førende arkitekt huse. Dette er dog ikke kun et showcase af store internationale projekter men oplægget præsenteres af to danske unge mænd som tog rejsen fra Danmark til at arbejde i en helt anden League.

Til dette formiddagsmøde vil vi høre erfaringerne fra en first-mover virksomhed, der holder sig på forkant for at opretholde en konkurrencefordel. Der vil blive fortalt om oplevelsen med at implementere BIM i et firma som Foster & Partners, hvilke udfordringer det bar med sig, hvilke opmærksomhedspunkter der er skulle de gøre det igen, arbejdsmetoder og projekterfaringer.

Præsentationen har til formål at vil vise hvordan en af verdens førende arkitekter virksomheder arbejder med BIM på nogle af verdens største og mest komplekse projekter, samt vise nogle af de nytænkende måder der arbejdes på.
Præsentationen vil også give et indblik I hvordan livet er som dansker hos et firma som Foster and Partners, samt hvordan firmaet konstant skubber baren for teknologi og udvikling, også inden for BIM.

Der vil blive eksemplificeret og taget udgangspunkt i den nye lufthavn I Mexico City, samt skyskraber projektet Ocean Wide Center I San Francisco, begge projekter er finalister I dette års AEC Excellence Awards. http://blogs.autodesk.com/inthefold/aec-excellence-awards-finalists-2017/

Jens Kaarsholm og Peter Mortensen ser frem til at komme hjem og give dette oplæg og de har nogle spændende ting med i kufferten til jer.


Masterclass med Simone Cicero: Platform strategi som ny forretningsmodel

Simone Cicero er ekspert på platform design og kollaborative forretningsmodeller. Simone vil denne formiddag føre os igennem, hvad platformsstrategi er; hvordan indarbejder man platformsstrategi sin nuværende forretningsgang, hvilke nye eller udvidede forretningsmodeller skal udvikles -og hvordan opbygger man strategiske partnerskaber og skaber potente økosystemer omkring sin kerneforretning.
Simone Cicero er strategisk produkt- og servicedesigner. Han har en stærk ekspertise i digital transformation, platform design, open innovation og økosystemer. Han er en erfaren og efterspurgt foredragsholder på erhvervskonferencer i Europa pga. hans nytænkning på området. Simone Ciceros oplæg stiller skarpt på en tendens, som vinder mere og mere indpas – nemlig design af platforme for innovation og co-creation i arbejdet med at udvikle nye produkter og services.
Simone Cicero tager på masterclassen en strategisk og teoretisk tilgang til platform design og udvikling af nye forretningsmodeller. Se hans metodekatalog ”From Business Modeling to Platform Design” her platformdesigntoolkit.com

CASE: Dansk supermarked har med deres satsning på Wupti gennemløbet en udvikling fra platform til markedsplads. Michael Ejby Head of e-commerce beretter om deres rejse fra salg af produkter – både offline og online – til i dag at have udviklet deres forretning til en markedsplads.

  • Hvorfor var dette en attraktiv retning, og hvilke forventninger havde man til udvikling af en platform.
  • Hvilke udfordringer opstod undervejs og hvad er attraktive partnerskaber for Wupti i dag.
  • Afslutningsvis kommer Michael Ejby med fem gode råd til virksomheder, som vil tænke platforms strategi ind i deres forretning.

Masterclass: Servitization og Kundeoplevelsen

Fra genstand til ydelse er et moderne greb i B2B industrien og oplevelsesøkonomi er i vækst i B2C virksomheder. I denne Masterclass vil virksomheder, der er gået hele vejen fortælle dig om rejsen og de både søde og bitre erfaringer, der vil være en del af processen. Derudover har vi inviteret en ekspert ind som vil introducere de metoder og teorier, der ligger bag disse tendenser.

CASE: Playgroundmarketing

  • Personliggørelse af kundeoplevelsen
  • Hvorfor var det vigtigt?
  • Hvordan bruger I digitalisering som et greb?

Henrik sørensen (kohsel – boldsen)

  • Boldsen – spurgte kunden og fandt der pain point og ændre kurs for det
  • Martin Professional – Fly on the wall
  • Kohsel – kunderne vil have direkte svar og hurtig adgang

Man power rikke knudsen – service design netværk

  • Design Do’er and Senior Project Manager at MAN Diesel&Turbo + Co-founder of Service Design Network Denmark
  • Digital service udvikling
  • Service design netværk – frivillige (22 afdelinger i hele verden)